Naixement dels rius (6). El Segre

Del naixement de l’Er al del Segre passant pel Puigmal de SegreFoto0135

Sortim del final de la carretera que porta a la pista de esquí de Puigmal (tancada aquest any) a una alçada de 2.000 m. Remuntem el riu Er fins arribar a 2.400 m. Passem per Aiguaneix i arribem al naixement del riu a 2.400 m on podem esmorzar. Remuntem fort fins al coll d’Er situat entre el Puigmal de Llo i el Petit Puigmal de Segre. Es possible que en aquest punt quedi una petita congesta de neu que ens obligui a vorejar-la deixant el camí. Del coll anem al Petit Puigmal i seguint la carena arribem al Puigmal de Foto0138Segre (2.843 m) punt més alt de la excursió. Seguim fent l’olla de Núria en la partició d’aigües entre el Freser i el Segre fins arribar al coll de Finestrelles (2.600 m). Pel coll passa el camí vell de Er a Núria que era la via natural de comunicació del santuari de Núria a la Cerdanya. Baixem pel camí vell a Er, mirant de no agafar el camí a Llo, fins arribar a una coma molt gran, els Clots del Segre, on podem dinar i gaudir del naixement del riu (2.400 m) per excel·lència de Catalunya. Prosseguim el descens passant per la Coma Dolça, on es troba el Clot de la Verge, amagatall de la Mare de Deu de Núria en l’inici del seu exili a Suïssa durant la guerra. Baixem pel bosc i arribem al coll de Segalera (2.179 m) on hi ha uns prats amplis. Allà deixem el camí a Er i girem a l’est vorejant la tossa d’Er seguint camins poc marcats o inexistents fins retrobar el corriol al collet dels Vaquers. De forma continuada baixem fins a un refugi de pastors de les Planes en la ribera del riu Er. La carretera és a la vista.
Foto0136

Distància: 18 km
Desnivell acumulat: +1000 / -1000 m
Dificultat física: Mitjana-Alta
Hora de sortida: 7:00 hores. Modificada a les 6:30 h.
Lloc de sortida: l’habitual, al carrer de Cèsar Martinell.
Vocal: Quim OrtegaFoto0139
Track GPS: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7141254

MAPAmapawPERFIL
perfilw

Aquesta entrada ha esta publicada en Muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.