Cicle del Montsant (última sortida)

El Montsant de la vinya i l’olivera: la Vilella Baixa – la Figuera – Cabacés

14 de desembre de 2013
Grup de Muntanya i Pas a Pas

Recorregut: la Vilella Baixa (190 m) – la Figuera (1,45 h) / la Figuera (560 m) – Cabacés (2 h) / Cabacés (400 m) – la Vilella Baixa (2 h).
Acabada la sortida anirem a visitar el Celler de Capçanes, fundat l’any 1933, que gaudeixfoto1 d’una més que guanyada fama pels seus vins.
De la Vilella Baixa fins a la Figuera seguim un vell camí ral que ha unit tradicionalment els dos pobles. És un bell camí que puja sense pressa i podrem gaudir de magnífiques vistes del Montsant i la Serra Major.
Arribats a la Figuera passarem per la font i els rentadors i seguirem el GR-171 que baixa pel grauet de les Obagues i ens portarà al riu Montsant, que travessarem prop del molí i continuarem per l’altra vessant tot pujant per entre camps d’oliveres o seguint un camí força malmès fins arribar a Cabacés, més o menys a l’hora de dinar.
El Grup de Muntanya continuarà la caminada per retornar a la Vilella Baixa seguint l’antic camí ral que passa pel coll de Cantacorbs, el vessant oest de la Serra Major i el curiós pont de Cavaloca que salva el pas del torrent que baixa del vessant meridional de la serra.

La Vilella Baixa: El més destacat que té és el pont romànic que creua el Montsant. Tenia dos arcs i se l’in va afegir un tercer l’any 1886. També són curioses les cases que donen al riu d’Escaladei.
La Figuera: Destaca l’observatori de la Batalla de l’Ebre, situat als afores del poble al lloc conegut com la Mola. Una part de les seves edificacions són encara visitables. Va ser el lloc de comandament republicà per vigilar. Des d’aquesta privilegiada situació es pot albirar fins a 40 quilòmetres de riu Ebre.
Cabacés: Poble agrícola com tots els del Priorat. Tenia un castell de l’edat mitjana que ara ocupa l’escola pública.

Hora i lloc de sortida: 7 h del matí del lloc habitual. Esmorzar a Gratallops.
Vocal: Joan Carles Alayo

Mapa
mapa

Aquesta entrada ha esta publicada en Muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.