Montgrony i Costa Pubilla

El dissabte 15 de gener 32 persones del Grup de Muntanya vam gaudir com poques vegades d’un dia esplèndid d’hivern en els paratges meravellosos del Ripollès. Vam començar a Gombreny, en un hostal d’estrelles, encara que nosaltres vam entrar per la port del darrere, que les amaga i no cobra tant.

Sant Pere de Montgrony

El camí de pujada fins a Montgrony és bonic i clar, fressat, primer entre feixes mig abandonades i després enmig del bosc. L’arribada al santuari, premi de l’esforç dels 500 m de desnivell, ens recompensa amb un esmorzar a la mida de cada un, ja que l’hostal és tancat. Després pugem les escales cap a l’església de Sant Pere, recordant les “soldades mal pagades” que segons la tradició més popular van merèixer la condemna del comte Arnau. Sense ni aturar-nos-hi, ja que tot és tancat, continuem cap a coll Roig, descendim una mica i tornem a pujar, cada vegada més fort. El cim de Costa Pubilla es fa valer, però l’assolim gairebé al complet. Contemplem el paisatge fantàstic dels cims dels Pirineus, no gaire nevats per l’època i fem la foto de rigor. Baixem aviat al coll de Coma Ermada per dinar, mentre trepitgem la poca neu que hem trobat, malgrat ser al gener.

No ens hi entretenim, ja que tot i el bon dia, som a ple hivern i a dos mil metres d’altitud, el fred es nota. El descens és ràpid i directe fins a Montgrony, on ens espera l’autocar. Encara no són les 5 de la tarda.

Ha estat una bella jornada, conduïts per la saviesa del Geoff Fisher i de l’Ignasi Gonzalvo.

Podeu veure el reportatge fotogràfic de Toni Fuertes a l’enllaç Montgrony

Aquesta entrada ha esta publicada en Muntanya. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.