Grup de Muntanya: Àlaba-Araba

Del 9 al 13 d’abril de 2009

Dijous, 9: Sortida a les 7 del matí de Sant Cugat. Parada a Pamplona i arribada cap a les 4 a Vitòria. Per la tarda visita guiada  de Vitòria-Gasteiz. 448_300 Abans de sopar el José Ramón Aguirre (Marron) ens explica els plans i les previsibles variacions forçades pel mal temps.

Divendres, 10: matí de visita turística a Ugurain-Salvatierra, població ben bonica. Sort que en el moment culminant d’una tempesta estàvem sota la protecció de l’església. Després rapídissima observació d’ocells al parc ornitològic de Mendixur, 462_4001enmig d’una pluja, que sembla que molestava més les aus que a nosaltres, perquè no van fer acte de presència. El dinar també va ser protegits a una típica taverna.

Per la tarda, malgrat el temps no gaire amable i amb estones de pluja, vam fer la volta curta de l’embassament d’Ullíbarri-Gamboa: Garaio, passarel·la flotant de Marieta- aqüeducte de Azua-aiguamolls de Urizar. Total uns 13 km.

Dissabte, 11: visita del parc de Valderejo. Per veure si millora el cel, fem476_350 temps a les salines d’Añana, grans i desgavellades, a més de tancades a aquella hora. Després anem al parc, on hi hauria d’haver mercat típic, però la pluja ha espantat els venedors. No pugem als cims de Vallegrull i Recuenco, pel temps i per respectar les aus, però fem el bonic camí del Puron, des de Lalastra fins al poble burgalès d’Herrán. Un bell passeig  de 15,6 km i 300 m de desnivell, a estones amb pluja i a estones amb sol.

Diumenge, 12: malgrat les previsions més falagueres, continua el mal 491_350temps, amb fred i pluja. Intentant torejar-lo anem cap a Guipuzcoa, als contrafors de la serra d’Aralar. Sortim del coll de Lizarrusti, de seguida amb pluja, per un bosc preciós fins al pantà de Lareo. Després ens dividim, uns per pista i els altres enmig de la boira cap al cim de Sarastarri. Ens retrobem al coll d’Urkillaga, des d’on anem a dinar a una típica sidreria, per les terres dels guies.

Dilluns, 13: per fi un dia clar, encara que sigui l’últim i amb el temps limitat. El guia ens proposa el Gorbeia, que és la perla d’aquesta sortida i ha quedat 596_400sempre pendent. Comencem a caminar al pàrquing de Saldropo (Barazar), passem per Atxuri Atea i ens enfilem fins al cim (1.485 m), coronat per una creu piramidal majestuosa. La baixada la fem fins el pàrquing Akesto (Murua). Un paisatge de boscos extraordinaris, neu -poca- , un dia esplèndid i vistes àmplies als quatre punts cardinals des del cim, en què destaca Bilbao i la serralada Cantàbrica. 12 km, + 900 m, – 800: podem dir que ja és una excursió de muntanya.

Per arrodonir la sortida acabem amb un dinar de germanor a la Bastida, amb música d’acordió, que s’acaba a les 7 de la tarda. Lògicament, l’arribada a Sant Cugat ja és passada la mitjanit.

Aquesta entrada s'ha publicat en Grup de Muntanya i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.